Sunday 13 May 2012

Rakyat Malaysia Sejumlah 49% Mahu Barisan Nasional Terus Jadi Kerajaan Selepas Pilihanraya Umum Ke 13!!


Pilihanraya Umum Ke 13 2012 Rakyat Malaysia Sejumlah 49% Mahu Barisan Nasional Terus Jadi Kerajaan Selepas Pilihanraya Umum Ke 13!!
Pilihanraya Umum Ke 13 dah tak lama lagi. Ada cakap-cakap yang sudah mula kedengaran pada minggu hadapan Datuk Seri Najib akan bubar parlimen. Tarikh pilihanraya umum ke 13 tidak semua orang akan dapat mengetahuinya, kecuali Datuk Seri Najib Razak.
Walaubagaianapun kita masih boleh menjangkakan pada satu tempoh yang musabah berdasarkan beberapa perkembangan dan petunjuk keadaan politik yang berlaku sekarang ini. 
Terbaru tinjauan dan kajian Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaysia (UMCEDEL) meletakkan hampir separuh rakyat Malaysia yang akan mengundi dalam Pilihanraya Umum Ke 13 kelak “lebih gemar dan selesa” memilih parti Barisan Nasional berbanding Pakatan Rakyat. Walaubagaimanapun, angka bagi pengundi atas pagar dijangka bakal menjadi penentu pada Pilihanraya Umum Ke 13.

Barisan Nasional VS Pakatan Rakyat (Pilihanraya Umum Ke 13)

Hasil tinjauan tersebut menghasilkan keputusan seperti berikut :
  1. Barisan Nasional : 49 peratus
  2. Pakatan Rakyat : 21 peratus
  3. Pengundi atas pagar : 30 peratus
Barisan Nasional Pilihanraya Umum Ke 13 Rakyat Malaysia Sejumlah 49% Mahu Barisan Nasional Terus Jadi Kerajaan Selepas Pilihanraya Umum Ke 13!!
Mungkin dengan kajian terbaru bakal memberikan keyakinan yang tinggi kepada Perdana Menteri Malaysia untuk bubar parlimen dalam masa terdekat seterusnya mengadakan Pilihanraya Umum ke 13 yang dinantikan sekian lama oleh semua rakyat Malaysia yang sudah layak mengundi
Apa Pilihan Anda?

No comments:

Post a Comment