Saturday 28 July 2012

e Pangkat KPM Online. Semakan Kenaikan Pangkat di MOE!!


Sistem e Pangkat KPM e Pangkat KPM Online. Semakan Kenaikan Pangkat di MOE!!
e Pangkat : Sekarang ini semua urusan kerajaan sekarang menggunapkai konsep  ”e” termasuklah platform bagi urusan semakan kenaikan pangkat e pangkat KPM online (e Pangkat) di Moe yang ada sekarang ini. Apa yang boleh kami katakan sistem e pangkat ini memudahkan pengguna bagi mengisi urusan kenaikan pangkat atau kekosongan jawatan yang disediakan oleh KPM (Moe Gov My). 

Fungsi Sistem e Pangkat Online KPM?

Sistem Naik Pangkat atau e PANGKAT merupakan satu sistem aplikasi dalam talian yang melaksanakan:
  1. proses pemangkuan
  2. menangani isu kelewatan dan pertindihan urusan kenaikan pangkat
  3. kenaikan Pangkat
  4. penempatan pemangkuan
  5. pertukaran jawatan
  6. memantau serta mengemaskini data-data kenaikan pangkat bagi Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PPP) dan Anggota Kumpulan Sokongan (AKS) di bawah Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM)
e Pangkat Online e Pangkat KPM Online. Semakan Kenaikan Pangkat di MOE!!
Jikalau diikutkan sebenarnya sistem e PANGKAT disiapkan secara berfasa. Namun begitu, fasa yang sedia ada sekarang telah mula digunapakai mulai Mei 2011 ialah aliran proses urusan kenaikan pangkat secara Time-Based. Dan juga….jiklaau diikutkan sebenarnya sistem e Pangkat KPM Online ini belum diimplementasikan sepenuhnya kerana urusan kenaikan pangkat masih lagi menggunakan cara lama iaitu permohonan secara manual
Sesiapa yang berkenaan boleh melayari laman semakan kenaikan pangkat di Moe melalui aplikasi e Pangkat dengan cara KLIK LINK di bawah ini :
ePangkat e Pangkat KPM Online. Semakan Kenaikan Pangkat di MOE!!

Aplikasi Semakan Kenaikan Pangkat Guru 2012 – E-pangkat Online KPM / Moe

e Pangkat Moe Gov My e Pangkat KPM Online. Semakan Kenaikan Pangkat di MOE!!Sebelum ini, seramai 24,053 guru lepasan ijazah dan diploma di seluruh negara yang telah pun memenuhi syarat tempoh perkhidmatan telah mula menikmati kenaikan pangkat mulai 1 Jun hingga 31 Disember 2012. Di mana kenaikan pangkat tersebut melibatkan 8,222 Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Siswazah dan 15,831 Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma.
P/S : Apa pandangan setelah menggunapakai sistem kenaiakn pangkat bagi aplikasi  e Pangkat Online KPM ini?

No comments:

Post a Comment