Monday 17 September 2012

Bajet 2013 : Bonus 2 Bulan Gaji Untuk 1.4 Juta Kakitangan Awam?


Bonus Kakitangan Awam Bajet 2013 : Bonus 2 Bulan Gaji Untuk 1.4 Juta Kakitangan Awam? Mstar Online : Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) berharap kerajaan memberi bonus 2 bulan gaji seperti yang diminta untuk kakitangan awam pada Bajet 2013 yang akan dibentangkan di Parlimen 28 September ini.
Presiden Cuepacs Datuk Omar Osman berkata sebelum ini Cuepacs memohon kerajaan memberi bonus 2 bulan gaji kepada 1.4 juta kakitangan awam dan pihaknya percaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mempertimbangkan perkara tersebut berdasarkan kemampuan kerajaan.
“Dalam sejarah, kita tidak pernah dapat bonus 2 bulan gaji. Bonus terbaik yang pernah diberi kerajaan kepada anggota perkhidmatan awam ialan bonus sebulan gaji iaitu pada zaman Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi Perdana Menteri,” katanya kepada pemberita pada Majlis Bersama Pembantu Pertanian Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (Kada) di sini Ahad.

Bajet 2013 : Bonus 2 Bulan Gaji Realiti @ Fantasi?

2 Bulan Bonus Bajet 2013 : Bonus 2 Bulan Gaji Untuk 1.4 Juta Kakitangan Awam? Omar berkata kakitangan awam wajar memperoleh bonus terbaik iaitu sekurang-kurang bonus dua bulan gaji kakitangan awam.
Ini kerana transformasi yang dilakukan di jabatan dan agensi kerajaan yang melonjakkan prestasi dan kecekapan mereka melaksanakan tanggungjawab. [Sumber : Mstar Online]

No comments:

Post a Comment